-
شماره ركورد
30753
-
پديد آورنده
مصطفي صادق زاده
-
عنوان
هوش هيجاني و مديريت تعارض با استفاده از رويكرد عامل سوم،مطالعه به روش ارزيابي تركيبي
-
مقطع تحصيلي
كاشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي عمران - مهندسي و مديريت ساخت
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1402/11/10
-
استاد راهنما
دكتر پرويز قدوسي
-
دانشكده
دانشكده نور
-
چكيده
با توجه به پيشرفت روز افزون تكنولوژي و نظر به اينكه سازمان ها براي توسعه ي خود به تكنولوژي هاي روز و دانش فني آن دسترسي دارند،امروزه توجه به كاركنان به عنوان سرمايه هاي انساني سازمان ها، براي رسيدن به بلوغ سازماني، بالا بردن كارآيي و دوام در عرصه ي رقابت بيش از پيش مورد توجه قرار گرفته است.
هدف از مطالعه حاضر در مرحله ي اول كشف و پرورش نظريه در موضوع "تعارض و مديريت آن در سازمان" بوده و در مرحله ي بعدي به دنبال يافتن ارتباط بين اين نظريه با مقوله ي" هوش هيجاني" خوهيم بود.
جمع اوري اطلاعات در موضوع مديريت تعارض از روش مصاحبه ي نيمه ساختار يافته انجام شد و مصاحبه ها در محل استقرار مديران با بهكارگيري روش هاي مخصوص مصاحبه براي كاهش سوگيري برگزار شد و در ادامه كشف و توسعه ي نظريه از روش نظريه ي داده بنياد صورت گرفت.براي ارزيابي ميزان هوش هيجاني افراد روش پرسشنامه هوش هيجاني وانگ و لو مورد استفاده قرار گرفته شد. نمونه آماري شامل 15 نفر از مديران ارشد شهرداري اصفهان با تخصص در زمينه هاي مختلف مي باشد.
در پايان اين تحقيق به اين نتيجه رسيده شد كه مديران براي مديريت بهتر تعارض در سازمان ها بايد هوش هيجاني بالايي داشته باشند،همچنين مسائل انساني و رفتاري كه به طور مشخص در سازمان ها وجود دارد،روند مديريت تعارض را تحت تاثير قرار ميدهند كه نيازمند بازنگري در سياست ها و رفتارهاي سازماني مي باشد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/02/03
-
عنوان به انگليسي
Emotional intelligence and conflict management using third-party conflict resolution:A mix-method evaluation study
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مصطفي صادق زاده
-
چكيده به لاتين
Considering the increasing progress of technology and the fact that organizations have access to modern technologies and technical knowledge for their development, today attention is paid to employees as the human capital of organizations, to reach organizational maturity, increase efficiency and Durability in the field of competition has received more attention than before.
The purpose of the present study in the first stage is to discover and develop the theory on the subject of "conflict and its management in the organization" and in the next stage we will seek to find the connection between this theory and the category of "emotional intelligence".
The collection of information on the subject of conflict management was done by semi-structured interview method and the interviews were held at the managers' place of residence using special interview methods to reduce bias, and in the continuation of the discovery and development of the theory, it was done using the foundational data theory method. Wang and Lu's emotional intelligence questionnaire method was used to evaluate the level of emotional intelligence of people. The statistical sample includes 15 senior managers of Isfahan Municipality with expertise in various fields.
At the end of this research, it was concluded that managers should have high emotional intelligence for better conflict management in organizations, as well as human and behavioral issues that exist in organizations, affect the process of conflict management, which need It is a review of organizational policies and behaviors
-
كليدواژه هاي فارسي
هوش هيجاني , مديريت تعارض , روش ارزيابي تركيبي , نظريه ي داده بنياد , مطالعه موردي
-
كليدواژه هاي لاتين
emotional intelligence , conflict management , mixed-method analysis , grounded theory , case study
-
Author
Mostafa sadeghzadeh
-
SuperVisor
Parviz Ghoddousi
-
لينک به اين مدرک :