-
شماره ركورد
30804
-
پديد آورنده
اشكان گودرزي
-
عنوان
تغييرات در نمايش ايدوئولوژي ها در كتابهاي درسي اموزش زبان انگليسي ايران قبل و بعد از انقلاب از سال 1939 تا 2024: تحليل محتواي تاريخي و مقايسه اي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان و ادبيات خارجي- آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1400
-
تاريخ دفاع
1402/12/8
-
استاد راهنما
اسماعيل عبدالله زاده
-
استاد مشاور
محمد اميني فارساني
-
دانشكده
زبانهاي خارجي
-
چكيده
كتابهاي درسي قدرتي دارند كه بر روي شكلدهي و تأثير بر تشكيل هويت زبانآموزان تأثير بگذارند، به جاي اينكه فقط زبان را آموزش دهند. تمركز اين مطالعه بر روي تغييرات در نمايش ايدئولوژيهاي مرتبط با ملتها، مليگرايي، فرهنگ، دين و جنسيت است. تحليل بر كتب آموزش زبان انگليسي (ELT) منتشر شده توسط وزارت آموزش و پرورش ايران تمركز دارد، كه در طول 85 سال، شامل چهار دوره متمايز قبل و بعد از انقلاب اسلامي ايران است. با استفاده از رويكرد تحليل محتوا، اين مطالعه تاريخي سعي داشت تا تغييرات در نمايش ايدئولوژيها در اين كتب در طول زمان شناسايي شود. همه ايدئولوژيهاي گفته شده، شاخهها و زيرشاخههاي آنها به دقت تجزيه و تحليل شده و با يكديگر مقايسه شدهاند تا به سوالات تحقيقاتي مربوط به اين پاياننامه پاسخ داده شود. يافتهها نشان ميدهند كه از تأكيد كتب درسي پيش از انقلاب بر ديدگاههاي هم ملي و جهانگرايانه به تأكيد پس از انقلاب بر ارزشهاي محلي و اسلامي منتقل شده است. اين تحقيق نوري بر تأثير تكاملي كتب ELT در بازتاب دادن و شكل دادن ديدگاههاي ايدئولوژيكي در محيط يادگيري زبان مياندازد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/02/11
-
عنوان به انگليسي
The Shifts in the Representation of Ideologies in Pre- and Post-Revolutionary Iranian ELT Textbooks from 1939 to 2024: A Historical and Comparative Content Analysis
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
اشكان گودرزي
-
چكيده به لاتين
Textbooks have the power to mold and impact the identity formation of language learners, rather than merely instructing the language itself. The focus of this study is on the shifts in the representation of ideologies related to nations, nationalism, culture, religion, and gender. The analysis centers on English Language Teaching (ELT) textbooks published by the Iranian Ministry of Education, spanning a period of 85 years, encompassing four distinct periods before and after the Islamic Revolution of Iran. Utilizing a content analysis approach, this historical study sought to identify shifts in the representation of ideologies within these textbooks over time. All of the aforementioned ideologies, their branches, and subbranches were meticulously analyzed and compared to answer the research questions regarding this thesis. The findings indicate a transition from pre-revolutionary textbooks' emphasis on both nationalist and globalist perspectives to a post-revolutionary emphasis on local and Islamic values. This research sheds light on the evolving influence of ELT textbooks in reflecting and shaping ideological perspectives within the context of language learning.
-
كليدواژه هاي فارسي
ايدولوژي , انقلاب
-
كليدواژه هاي لاتين
Ideology , revolution
-
Author
Ashkan Goodarzi
-
SuperVisor
Dr. Esmaeil Abdollahzade
-
لينک به اين مدرک :