-
شماره ركورد
30831
-
پديد آورنده
محمد جواد سياف زاده
-
عنوان
" تعيين ميزان تأثير عوامل مؤثر در توسعه حملونقل غيرموتوري در توزيع بهينه ترافيك در معابر شهري "
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي عمران - گرايش حمل و نقل
-
سال تحصيل
1399
-
تاريخ دفاع
1402/11/23
-
استاد راهنما
دكتر شهريار افندي زاده
-
استاد مشاور
دكتر عبدالرضا شيخ الاسلامي
-
دانشكده
مهندسي عمران
-
چكيده
چكيده
امروزه بيش از نيمي از جمعيت جهان شهرنشين شده و با بالارفتن سطح رفاه و تغيير سبك زندگي استفاده از خودروهاي شخصي معضلي به نام افزايش ازدحام در ترافيك شهر را به بوجود آورده است . در كلانشهرها معضل افزايش ازدحام خودرو و ترافيك ، ضمن افزايش زمان سفر ، موجب توليد آلاينده هاي صوتي و محيطي شده كه اين امر زندگي در شهرها را دچار مشكل نموده است. امروزه كشورهاي پيشرو در حوزه حمل و نقل با اتخاذ سياست هاي مشفقانه و اثر بخش ، رويكرد استفاده از حمل و نقل پايدار را در پيش گرفته اند . از اركان مهم حمل و نقل پايدار : استفاده از پياده مداري و دوچرخه سواري با نام حمل و نقل غير موتوري مي باشد . تحقيق حاضر استفاده از دوچرخه و پياده مداري در شهر هاي جهان و ايران را بررسي نموده و با مدل سازي و " هدف توزيع بهينه ترافيك در معابر شهري ، به تعيين ميزان عوامل موثر در توسعه حمل و نقل موتوري به عنوان يك ابزار ميپردازد " . براي انجام اين تحقيق معيارهايي با مطالعه پژوهش هاي قبل و مطالعات ميداني حاضر در نظر گرفته شده و با نظر خبرگان تبديل به پرسشنامه هايي براي كاربران گرديده است. سپس با روش تحليل سلسله مراتبي و كمك از نرم افزارهاي صفحه گسترده و تكنيك هاي ارزيابي ، منطقه مورد پذيرش معيارهاي افزايش حمل و نقل موتوري را در محدوده مورد مطالعه بررسي و گزارش نموده ايم .
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/02/18
-
عنوان به انگليسي
"Determining the impact of effective factors in the development of non-motorized transportation in the optimal distribution of traffic in urban roads"
-
تاريخ بهره برداري
2/11/2025 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدجواد سياف زاده
-
چكيده به لاتين
Abstract
Today, more than half of the world's population has settled in cities, and with the increase in welfare and lifestyle changes, the use of private cars has created a problem called the increase in traffic congestion in the city. In the big cities, the problem of increasing traffic and car congestion, while increasing the travel time, has caused the production of noise and environmental pollutants, which has made life in the cities difficult. Today, the leading countries in the field of transportation have adopted the approach of using sustainable transportation by adopting compassionate and effective policies. One of the important pillars of sustainable transportation is the use of pedestrians and bicycling in the name of non-motorized transportation. The current research examines the use of bicycles and pedestrians in the cities of the world and Iran, and with modeling and "the goal of optimal traffic distribution in urban roads, it determines the amount of effective factors in the development of motorized transportation as a tool". To carry out this research, criteria have been considered by studying previous researches and current field studies, and with the opinion of experts, they have been converted into questionnaires for users. Then, with the help of the hierarchical analysis method and the help of spreadsheet software and evaluation techniques, we have investigated and reported the accepted area of criteria for increasing motor transport in the study area.
-
كليدواژه هاي فارسي
حمل و نقل , غير موتوري , دوچرخه سواري , پياده مداري
-
كليدواژه هاي لاتين
Non-motorized transportation , Cycling and walking
-
Author
mohamad javad sayaf zadeh
-
SuperVisor
afandizadeh
-
لينک به اين مدرک :