-
شماره ركورد
31395
-
پديد آورنده
آمنه محمودي
-
عنوان
طراحي مجتمع آموزشي فرهنگي دخترانه 26 كلاسه ايرانشهر سيستان و بلوچستان با رويكرد ارتقاء همبستگي اجتماعي-فرهنگي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
معماري
-
سال تحصيل
1398
-
تاريخ دفاع
1401/8/30
-
استاد راهنما
دكتر سمانه تقدير
-
استاد مشاور
دكتر مهدي حمزه نژاد
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
در دنياي معاصر كه اطلاعات به سرعت در حال تبادل و تغيير است براي جلوگيري از گسست جامعه و نابسامانيهاي اجتماعي نيازمند پايههاي محكمي هستيم تا بتوان از طريق آنها در جامعههاي با تنوع اجتماعي و فرهنگي همچنان همبستگي را حفظ كرد، براي نيل به هدف كاهش اختلاف و ارتقاء همبستگي و پايداري در اجتماع بايد در جستجوي ابزار و روشهاي كارساز و معقول براي ايجاد سيستمهاي يادگيري كارآمد بود، تا فضايي اثر بخش براي آموزش دهنده و آموزش گيرنده با هدف ايجاد حس تعلق و تقويت هويت بومي و ملي ميان كاربران و مكان خلق كرد و انگيزه آنها را به فعاليت در راستاي پايداري اجتماعي و فرهنگي افزايش دهد. از آنجا كه سيستان و بلوچستان با وجود جامعه چند فرهنگي و درصد بالاي جمعيت جوان با كمبود جدي فضاي آموزشي مواجه است و اخيراً مورد توجه مسئولان و خيرين مدرسه ساز جهت كمك به محروميتزدايي اين منطقه قرار گرفته است، جا دارد كه پژوهشگران حوزه معماري و شهرسازي نيز قدم در اين مسير گذاشته و به صورت علمي اين مسير را تبيين و اجرايي كنند. پژوهش پيش رو به روش مطالعات كتابخانهاي و تجزيه و تحليل امتيازات به دست آمده انجام شده است. در پرسشنامه اين پژوهش شاخصهاي طراحي مدرسه با عوامل پايداري اجتماعي-فرهنگي بررسي و مقايسه شده است. از ميان شاخصهاي طراحي مدرسه، طرح و فرم مدرسه و حياط از موارد مهم و تأثيرگذار در ارتقاء پايداري اجتماعي-فرهنگي در كالبد مدرسه شناخته شد.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/06/20
-
عنوان به انگليسي
Designing a cultural educational complex for girls with 26 classes in Iranshahr, Sistan and Baluchistan with the approach of promoting socio-cultural solidarity
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
امنه محمودي
-
چكيده به لاتين
In the contemporary world where information is being exchanged and changed rapidly, in order to prevent the breakdown of society and social disturbances, we need strong foundations so that through them we can continue to maintain solidarity in societies with social and cultural diversity, in order to achieve the goal of reducing differences and Promoting solidarity and sustainability in the community should be in search of effective and reasonable tools and methods to create efficient learning systems, in order to create an effective atmosphere for the teacher and the learner with the aim of creating a sense of belonging and strengthening local and national identity among users and places. To increase their motivation to work towards social and cultural sustainability. Since Sistan and Baluchistan, despite its multicultural society and high percentage of young population, is facing a serious lack of educational space, and recently it has received the attention of the officials and benefactors of school building to help depriving this region, it is appropriate that researchers in the field of architecture and urban planning also take a step in this path and scientifically explain and implement this path. The upcoming research has been done by the method of library studies and analysis of the points obtained. In the questionnaire of this research, the indicators of school design have been investigated and compared with socio-cultural sustainability factors. Among the indicators of school design, the design and form of the school and the courtyard were recognized as important and influential in promoting social-cultural sustainability in the school form.
-
كليدواژه هاي فارسي
آموزش , مدرسه , پايداري اجتماعي , همبستگي فرهنگي , سيستان و بلوچستان
-
كليدواژه هاي لاتين
Education , School , Social Sustainability , Cultural solidarity , Sistan and Baluchistan
-
Author
Ameneh Mahmoudi
-
SuperVisor
Dr. Samaneh Taghdir
-
لينک به اين مدرک :