-
شماره ركورد
33139
-
پديد آورنده
فاطمه احمدي
-
عنوان
مطالعه كتاب شناختي در رابطه با پايداري و توسعه ي پايدار در آموزش زبان انگليسي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1403/12/14
-
استاد راهنما
اكرم نيرنيا
-
استاد مشاور
اسماعيل عبدالله زاده
-
دانشكده
زبان هاي خارجي
-
چكيده
ادغام پايداري در آموزش زبان يك حوزه در حال توسعه اما نوپا است. با وجود رشد آن، مطالعات پايداري در زبانشناسي كاربردي و آموزش زبان انگليسي هنوز به صورت كتاب شناسي مورد بررسي قرار نگرفتهاند. اين پژوهش با استفاده از تحليل كتابسنجي و مرور سيستماتيك، روندها، حوزههاي موضوعي و سهم جهاني در مطالعات پايداري آموزش زبان را بررسي ميكند. بر اساس دادههاي جمعآوريشده، مطالعه مهمترين حوزههاي تحقيقاتي، الگوهاي انتشار و دامنه پايداري در تحقيقات آموزش زبان انگليسي را شناسايي ميكند. نتايج نشان ميدهد كه در بين اهداف توسعه پايدار سازمان ملل متعهد،ابتدا آموزش با كيفيت، و پس از آن اقدام براي تغييرات آب و هوايي و مصرف و توليد مسئولانه بيشترين اهدافي هستند كه مد نظر نويسندگان مقالا ت اين حوزه قرار دارند. شاخص استنادي علوم اجتماعي بيشترين تعداد انتشارات مرتبط را دارد كه نشاندهنده تمركز بر علوم انساني در اين حوزه است. همچنين، مطالعه نشان ميدهد كه چين، انگلستان و ايالات متحده بزرگترين مشاركتكنندگان در مطالعات پايداري در آموزش زبان بر طبق شاخص هاي توليد مقاله هستند. پيامدهاي نتايج اين پژوهش براي سياستگذاران، معلمان و محققان بسيار گسترده و روشنگر است تا بتوانند با اثر بخشي و آگاهي بيشتري ادغام پايداري در تحقيقات و برنامههاي درسي آموزش زبان انگليسي را تسهيل كنند و به سمت يك سيستم آموزش زبان پايدارتر و پاسخگو به سطح جهاني حركت كنند.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/12/18
-
عنوان به انگليسي
Mapping Sustainability in English Applied Linguistics Articles
-
تاريخ بهره برداري
3/4/2026 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه احمدي
-
چكيده به لاتين
Integrating sustainability into language education is a growing but nascent field. Despite its growth, sustainability studies in applied linguistics and language education have not yet been examined in a bibliographic manner. This study uses bibliometric analysis and systematic reviews to examine trends, subject areas, and global contributions to sustainability studies in English Applied Linguistics Articles. Based on the data collected, the study identifies the most important research areas, publication patterns, and scope of sustainability in English Applied Linguistics Articles. The results show that among the United Nations Sustainable Development Goals, quality education, followed by climate change action and responsible consumption and production, are the most frequently cited goals by authors of articles in this field. The Social Sciences Citation Index has the highest number of relevant publications, indicating a focus on the humanities in this field. The study also shows that China, the United Kingdom, and the United States are the largest contributors to sustainability studies in English Applied Linguistics according to the article production indicators. The implications of the results of this study are far-reaching and enlightening for policymakers, teachers, and researchers to more effectively and consciously facilitate the integration of sustainability into language education research and curricula and move towards a more sustainable and globally responsive English language education system.
-
كليدواژه هاي فارسي
تحليل كتابشناختي , پايداري , آموزش زبان انگليسي , توسعه پايدار , سازمان ملل متحد , اهداف توسعه پايدار
-
كليدواژه هاي لاتين
(The United Nations (UN , English Language Education , Sustainability , Sustainable Development Goals (SDGs) , Bibliometric Analysis , Sustainable Development
-
Author
fatemeh ahmadi
-
SuperVisor
akram nayerniya
-
لينک به اين مدرک :