-
شماره ركورد
33146
-
پديد آورنده
هومن برومندنيا
-
عنوان
عوامل مؤثر بر شي وه ارائه بازخورد اصلاحي شفاهي در مدرسان زبان انگليسي در ايران: بررسي داده بنياد
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
آموزش زبان انگليسي
-
سال تحصيل
1401
-
تاريخ دفاع
1403/11/30
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر اسمعيل عبداللهزاده
-
دانشكده
گروه زبانهاي خارجي
-
چكيده
Research on Oral Corrective Feedback (OCF) continues to shed light on its efficacy, affordance, and position within the ever-evolving socio-cultural milieu of the classroom. Although influences on OCF provision have been separately identified and studies in applied linguistics, the need for a formal exploration of teachers’ perceptions as OCF modulators in EFL classes was felt. Seeking to fill the gap, this study employed grounded theory methodology to explore teachers’ OCF perceptions and what drives their adaptive choices. Interview data were collected from 15 experienced EFL teachers who predominantly taught adult classes. The data were analyzed through iterative content analysis; specifically, MAXQDA was utilized to help perform open, axial, and selective coding on the data. The findings revealed the core phenomenon of Context-Sensitive Adaptiveness, suggesting that teachers are generally cognizant of their OCF choices, even though their justifications are not always adequate.
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/12/25
-
عنوان به انگليسي
Factors Underlying Iranian EFL Teachers’ Oral Corrective Feedback Practices: A Grounded Theory Investigation
-
تاريخ بهره برداري
1/1/1900 12:00:00 AM
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
هومن برومندنيا
-
چكيده به لاتين
تحقيقات در زمينه بازخورد اصلاحي شفاهي (OCF) همچنان به تعيين ميزان اثربخشي، امكانات ارائه و جايگاه آن در
فضاي اجتماعي-فرهنگي و پوياي كلاس درس م يپردازد. اگرچه عوامل مؤثر بر ارائه اين بازخورد در مطالعات
زبانشناسي كاربردي بهطور مجزا شناسايي شدهاند، اما نياز به بررسي رسمي ديدگاههاي معلمان به عنوان عوامل
تنظيمكننده OCF در كلاسهاي آموزش زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي احساس م يشد. به منظور پر كردن اين
خلاء، مطالعه حاضر از روش نظريه بنيادي براي بررسي درك معلمان از بازخورد اصلاحي شفاهي و عواملي كه
انتخابهاي تطبيقي آنان را تعيين ميكند، استفاده كرد. دادهها از طريق مصاحبه با 15 معلم مجرب آموزش زبان انگليسي
به عنوان زبان خارجي، كه عمدتا به بزرگسالان تدريس ميكردند، جمعآوري شد. داد هها از طريق تحليل محتوايي
تكرارشونده مورد بررسي قرار گرفتند؛ از نر مافزار MAXQDA براي انجام كدگذار يهاي باز، محوري و انتخابي
اشاره داشتند. اين موضوع بيانگر آن است كه » تطبيقپذيري متناسب با شرايط « استفاده شد. يافتهها به پديده اصلي
معلمان به طور كلي نسبت به انتخابهاي بازخورد اصلاحي شفاهي خود آگاه هستند، هرچند توجيهات ارائهشده هميشه
كافي نيست.
-
كليدواژه هاي فارسي
ارائه بازخورد اصلاحي شفاهي , ديدگاه مدرسان , آموزش زبان انگليسي به عنوان زبان خارجه
-
كليدواژه هاي لاتين
Provision of Oral Corrective Feedback , Teachers' Perceptions , TEFL
-
Author
Hooman Broomandnia
-
SuperVisor
Dr. Shahin Vaezi
-
لينک به اين مدرک :