-
شماره ركورد
3797
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
3797
-
پديد آورنده
حسين ابوالفتوحي
-
عنوان
تاثير آگاهي دهي درباره زير مهارتهاي شنيداري روي مهارت شنيداري زبان آموزان سطح متوسط ايراني
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
زبان خارجه
-
سال تحصيل
1383
-
تاريخ دفاع
1383
-
استاد راهنما
دكتر شهين واعظي
-
استاد مشاور
دكتر مير محمود طباطبائي
-
دانشكده
14
-
چكيده
جهت سنجش تاثير آگاهي دهي درياره زير مهارتهاي شنيداري روي مهارت شنيداري زبان آموزان ايراني تعداد 64 نفر از دانشجويان رشته هاي مختلف در دانشگاه هوايي شهيد ستاري انتخاب شدند و به طور تصادفي در دو گروه آزمايشي و كنترل قرار داده شدند .يك تست شنيداري طراحي شده و به عنوان پيش آزمون به شركت كنندگان در هر دو گروه داده شد كه عملكرد هر دو گروه دراين تست تقريبا يكسان بوده و تفاوت چشمگيري بين عملكرد دو گروه مشاهده نشد .سپس گروه آزمايشي ،كار بر روي فعاليتها و تمرينهاي شنيداري(15 زير مهارت ) در مدت 8 هفته (15 جلسه ) را تجربه كرد .هدف از اين فعاليتها ،آگاهي دهي در مورد وجود زير مهارتهاي مختلف شنيداري بود و در هر جلسه طي مراحل پيش فعاليت ،حين فعاليت و پس از فعاليت انجام شد .شركت كنندگان در گروه كنترل ،اين فعاليتها را فقط به عنوان تمرين شنيداري بدون تاكيد بر زير مهارتها ،دريافت كردند .در پايان يك تست شنيداري طراحي شد ،بر اساس زير مهارتهاي مورد تاكيد در آزمايش ،به عنوان پس آزمون به هر دو گروه داده شد .نتايج پس آزمون نشان داد كه گروه آزمايشي عملكرد بسيار بهتري نسبت به گروه كنترل داشت و تفاوت بين ميانگين نمرات دو گروه قابل توجه بود جهت سنجش ميزان آگاهي دانشجويان از زير مهارتهاي تاكيد شده درتست پس آزمون يك پرسشنامه به همراه پس آزمون به آنها داده شده .تحليل نتيجه پرسشنامه نشان داد كه ميزان آگاهي دانشجويان در گروه آزمايشي از زير مهارتهاي شنيداري بطور قابل ملاحظه اي بيشتر از آگاهي دانشجويان گروه كنترل بوده است .و اين نكته كه عملكرد بهتر گروه آزمايشي در تست شنيداري به علت آگاهي بيشتر آنها از زير مهارتهاي شنيداري بوده است .تاييد و تقويت شد .
-
لينک به اين مدرک :