-
شماره ركورد
4209
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4209
-
پديد آورنده
آرمان جواديان كوتنايي
-
عنوان
طراحي كنترلر يكپارچه براي سيستم كنترل پايداري الكترونيكي (ESC) كنترل فعال زاويه فرمان (AFS) و سيستم تعليق فعال
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مكانيك - طراحي سيستم هاي تعليق، فرمان و ترمز
-
سال تحصيل
تابستان 86
-
تاريخ دفاع
تابستان 86
-
استاد راهنما
دكتر اوستا گودرزي
-
چكيده
چكيده ذذذذ
افزايش دامنه توجه به مساله ايمني و از ديگر سو پيشرفت روشهاي تكنولوژيك و كاهش هز ينه ها
در تولي د قطعات الكترونيكي باعث شده تا امروزه سيستمهاي ايمني فعا ل ب ه نحو فزاينده ا ي در
خودروها مورد است فاده قرا ر گيرند. اين امر نياز به كنترلرهاي يكپارچه اي را بوجود آورده است كه از
تداخل در عملكرد هر كدام از سيستمها جلوگيري كند و با همسوسازي رفت ار آنها عملكردي بهينه را
بدست دهد.
آنچه در اين تحقيق مدنظر قرار گرفته است طراحي كنترل كننده اي يكپارچه براي سيستم كنترل
است. (ASS) و سيستم تعليق فعال (AFS) كنترل فعال فرمان جلو ،(ESC) پايداري الكترونيكي
هدف اين كنترل كننده بهبود رفتار خودرو از ديدگاه ديناميك چرخشي و جانبي و از اين طريق
تصحيح رفتار آن در دنبال كردن مسير مورد نظر راننده مي باشد. اين كنترلر از نوع سلسله مراتبي
بوده و در آن يك كنترلر سطح بالا رفتار كنترلرهاي مربوط به هر كدام از زير سيستمها را بصورت
يكپارچه تنظيم مي كند. اين كنترلر سطح بالا كه طراحي آن موضوع اين تحقيق است از دو لايه
تشكيل شده است. لايه اول از منطق كنترل بهينه بهره مي برد و لايه دوم با حل يك مساله برنامه
ريزي غير خطي وروديهاي لازم براي زيرسيستمها را تامين مي كند. استراتژي كلي كه كنترلر طراحي
شده دنبال مي كند؛ تامين خواست راننده در عين كمينه كردن لغزشهاي طولي و عرضي چرخها
است.
در انتها نتايج شبيه سازي ارائه شده اند كه نشان دهنده بهبود رفتار خودرو با كنترلر طراحي شده
است. بعلاوه جايگاه تعليق فعال و اهميت آن در حوزه ديناميك جانبي و چرخشي نشان داده شده
است.
-
لينک به اين مدرک :