-
شماره ركورد
4233
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4233
-
پديد آورنده
علي لطفي نوذري
-
عنوان
تحليل عددي اختلاط سوخت و هوا در موتور پرايد انژكتوري
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
تاريخ دفاع
1383
-
استاد راهنما
پروفسور محمد حسن شجاعي فرد , دكتر علي نصيري طوسي
-
دانشكده
17
-
چكيده
در طي سي سال گذشته قوانين دولتي سختگيرانه اي در مورد كاهش مصرف سوخت و مسائل زيست محيطي براي كاهش آلاينده هاي خروجي خودروها وضع شده اند .وجود اين مقررات سختگيرانه در كنار تمايل شديد خريداران به خوردوهايي كه مصرف سوخت كمتر ،شتاب بيشتر و كاركرد نرمتر و روانتر داشته باشند ،موجب شد تا سازندگان خودرو در جهت توليد خردروهايي با ويژگيهاي فوق برآيند .بدين ترتيب موتورهاي انژكتوري PFI توليد شدند و به سرعت جايگزين موتورهاي كاربراتوري و موتورهاي انژكتوري TBI شدند .با توجه به تغيير استانداردهاي مربوط به آلاينده هاي خروجي از خودروها مبني بر هر چه كمتر شدن ميزان آلاينده ها ،اين موتورها نيز مي بايست بهينه سازي شوند تا استانداردهاي آلايندگي و مصرف سوخت را رعايت كنند .عموما بهينه سازي از طريق شبيه سازي موتور در كنار تست موتور و كارهاي آزمايشگاهي صورت مي گيرد .دراين پايان نامه با استفاده از كد شبيه ساز Kiva -3V بررسي فرايند تشكيل مخلوط در موتور پرايد انژكتوري PFI صورت گرفته است .ابتدا موتور پرايد با شرايط واقعي اش (حالت پايه )شبيه سازي شد و پس از آن اثر پارامترهاي موثر بر تشكيل مخلوط نظير سرعت تزريق و زاويه تزريق مورد بررسي قرار گرفته است .نتايج نشان دهنده بهبود نرخ تبخير سوخت در مقايسه با حالت پايه مي باشند .
-
لينک به اين مدرک :