-
شماره ركورد
4515
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4515
-
پديد آورنده
ژينوس مهديان خليلي
-
عنوان
طراحي و طرح ريزي پروژه مشتري محوري در شركت بين المللي پخش بهروز نيك (با رويكرد CRM)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
ارديبهشت 1382
-
تاريخ دفاع
1382
-
استاد راهنما
دكتر سعيدي
-
دانشكده
04
-
چكيده
اين پايان نامه گزارشي است از طراحي و طرح ريزي پروژه مشتري محوري در شركت بين المللي پخش بهروز نيك. اين شركت پخش با بيش از دويست نفر پرسنل داراي ساختاري خصوصي است كه از بدو تاسيس تاكنون نقش يكي از چالشگران را در بين ساير رقباي خود داراست و به همين دليل با پديده رقابت در بازار مواجه است. پديدار شدن شركت هاي جديد التاسيس در اين زمينه اين امر را با اهميت تر جلوه داده است. اين شركت نيز مانند بسياري ديگر، در اين برهه خواستار تحول و تغييري جانع مي باشد تا بتوانند با افزايش قابليتها و استفاده بهره ور از منابع، موقعيتهاي از دست رفته را مجددا بدست آورده و خود را آماده حضور در بازار كل ايران و سپس جهاني كند. پروژه مشتري محوري بعنوان يك رويكرد نوين مديريتي با نگاهي جامع به تمامي ابعاد دورن و برون سازمانها مي تواند يك راه حل جامع براي رشد و تعالي هر سازمان محسوب شود. اما انجام پروژه هاي بزرگ و راه حل هاي بزرگ و جامع كه نيازمند زمان زيادي نيز مي باشند، خود نيازمند صرف وقت كافي براي مطالعه و تحليل وضعيت موجود و تهيه برنامه جامعي از اقدامات و پروژه هاي كوچكتر و قابل كنترل مي باشد تا نهايتا بتوان با ارائه ديدي بلند و بكارگيري اقدامات كوچك همسو و بازنگري آنها به مقصود نهايي رسيد. شناسايي مشتريان و تمركز سازمان بر ايشان در يك شركت پخش امري بسيار پيچيده و حياتي است چرا كه دو سر فرآيند اصلي پخش، مشتريان هستند. يك سو كارخانجات توليدي كه مي خواهند محصولاتشان بازاريابي و توزيع گردد و سوي ديگر خرده فروشاني كه مي خواهند محصولات مورد نياز را در زمان و به مقدار مشخص دريافت نمايند. البته مصرف كننده نهايي را نيز نبايد از نظر دور داشت. شناسايي و درك خواسته ها بعضا متضاد و متناقض مي باشند، از حساسيت و اهميت بسيار زيادي در نزد شركتهاي پخش برخوردار است. در اين پايان نامه ابتدا توضيحاتي در خصوص مفاهيم مرتبط با مشتري محوري داده شده است. سپس نتايج پروژه در بخش هاي متوالي شامل شناخت وضعيت موجود، تحليل و طبقه بندي نتايج بدست آمده، شناسايي پروژه هاي ممكن بر اساس مدل مشتري محوري و نهايتا اولويت بندي و گزينش مهم ترين ، موثرترين و امكان پذير ترين پروژه ها و نحوه انجام هر يك و برنامه زمانبندي اجراي پروژه در فاز اول ارائه شده است.
-
لينک به اين مدرک :