-
شماره ركورد
4628
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
4628
-
پديد آورنده
ﺍﺣﺴﺎﻥ ﻣﺴﺘﻮﻓﻲ ﺍﻓﺸﺎﺭ
-
عنوان
كالبيراسيون نتايج دستگاه FWD براي شرايط آب و هوايي ايران (با مطالعه موردي در اتوبان تهران-كرج و بابايي)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران-مهندسي برنامه ريزي حمل و نقل
-
سال تحصيل
1383
-
تاريخ دفاع
1383
-
استاد راهنما
دكتر حسن زياري
-
دانشكده
05
-
چكيده
در اين تحقيق با استفاده از دستگاه Dynatest FWD (مدل 8000 ) ،بر روي سطح روسازي در دو مسير باند شمالي اتوبان تهران-كرج (حد فاصل عوارضي تا پل ملارد )و باند جنوبي اتوبان بابايي (حد فاصل ميدان نوبنياد تا پل آبعلي )،در سومين خط (خط سبقت )و هر يك بترتيب به طول 23/5 و16/1 كيلومتر، آزمايش افت و خيز به عمل آمد .تعداد كل مقاطع مورد ارزيابي برابر با 402 مقطع مي باشد كه 240 مقطع در اتوبان تهران -كرج ، به فواصل 100 متري و 162 مقطع در اتوبان بابايي نيز به فواصل 100 متري ميباشد .داده ها به صورت مقادير افت و خيز ،ضخامت لايه ها ، دماي رويه آسفالت و دماي عمق لايه آسفالتي ثبت گرديدند .توسط نرم افزار ELMOD ، ضرايب الاستيسيته لايه ها و ضخامت روكش مورد نياز بدست آمد .سپس جهت كنترل روكش طرح شده ،پس از تصحيح دما ونيرو براي داده هاي افت و خيز با استفاده از روابط تبديلي ،افت و خيز دستگاه FWD به افت و خيز تير بنكلمن تبديل گرديد .در نهايت با رسم نمودار ضخامت طرح شده و افت و خيزهاي تبديلي ،اين نمودار با نمودار آيين نامه روسازي راههاي ايران مقايسه گرديد .حاصل اين بررسي بصورت چند نمودار ارائه شده است .اين نتايج نشان مي دهد كه طرح روكش ارائه شده توسط نرم افزار ELMOD بسيار بيشتر از روكش مورد نياز آيين نامه اي است .در پايان ،روش جهت تعيين مدول بستر با استفاده از افت و خيز هاي تصحيح شده دستگاه FWD ارائه شده است
-
لينک به اين مدرک :