-
شماره ركورد
6230
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
6230
-
پديد آورنده
سعيد رسولاف
-
عنوان
تعيين شاخصهاي عملكرد برايفروشگاههاي زنجيرهاي در ايران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع -مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
آبان 1385
-
تاريخ دفاع
آبان 1385
-
استاد راهنما
دكتر سيد غلامرضا جلالي نائيني
-
استاد مشاور
دكتر سيد جعفر سجادي
-
چكيده
فروشگاههاي زنجيرهاي با وقوع انقلاب صنعتي، افزايش توليدات كارخانهها و ايجاد رقابت در بازارها
بهوجود آمدند و روزبهروز توسعه مييابند. در ايران بيش از 50 سال از تاسيس نخستين زنجيرهايها
ميگذرد. براي بهبود عملكرد هر سازماني از جمله فروشگاههاي زنجيرهاي، سنجش و ارزيابي امري لازم و
ضروري است. "شاخصهاي عملكرد" ميزاني براي ارزيابي و مقايسه به ما ارايه ميكنند.
هدف اين پاياننامه "تعيين شاخصهاي عملكرد براي فروشگاههاي زنجيرهاي در ايران" است و به دنبال
ارايه يك "مدل اندازهگيري عملكرد" نيست. در اين راستا از مطالعات گسترده كتابخانهاي و اينترنتي، انجام
مصاحبه با مديران و كاركنان فروشگاهها، تهيه و توزيع پرسشنامه ميان مشتريان و نيز نظرات كارشناسان
خبره در اين زمينه، بهره جستهايم. شاخصهاي معرفي شده در جهت اهداف اساسي سازمان يعني "بقاي
سازمان" و "رضايت مشتريان" هستند و با بهرهگيري از ايدههاي مطرح در زمينه "سيستمهاي سنجش
عملكرد" معرفي شدهاند. شاخصها در دو بخش كلي "شاخصهاي رضايت مشتريان" شامل 30 شاخص و
"شاخصهاي بقاي سازمان" شامل 66 شاخص كه در 8 گروه دستهبندي شدهاند، شناسايي و معرفي
گرديدهاند. در بخش رضايت مشتريان علاوه بر موارد فوق از تجزيه و تحليل آماري نيز استفاده شده است.
در نهايت براي تست و بررسي نتايج تحقيق، از اين شاخصها براي سنجش عملكرد يك فروشگاه
زنجيرهاي استفاده شده است.
كليد واژهها: فروشگاه زنجيرهاي، شاخص عملكرد، سيستم سنجش عملكرد، رضايت مشتريان
-
لينک به اين مدرک :