-
شماره ركورد
6701
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
6701
-
پديد آورنده
علي صفري
-
عنوان
ارائه مدل فرآيندكسب و كار بازاريابي و فروش خودروسازان مبتني بر مدلOEM-APQC(مطالعه موردي شركت سايپا)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال تحصيل
1390
-
تاريخ دفاع
1390
-
استاد راهنما
دكتر غلامرضا جلالي نائيني
-
چكيده
چكيده
فرآيند بازاريابي و فروش به عنوان يك فرآيند اصلي در زنجيره ارزش خودروسازان منجر به جذب
مشتري و ايجاد يك تعهد قوي براي خريد مجدد يك محصول برتر در آينده به وسيله سپري از
عناصر رقابتي مانند انتخاب قيمت، ارتقاي محصول و توسعه عملكرد مي گردد. از اينرو در راستاي
استراتژي جهاني شدن خودروسازان داخلي و تسهيل و تسريع در فرآيند بازاريابي و فروش آنها
چند شركت پيش تاز خودروسازي بررسي شده و مشخص گرديد كه اكثر آنها از مدل فرآيندگرايي
موسسه مطالعات و بهره وري آمريكا در طراحي و پياده سازي فرآيندهاي خود استفاده مي نمايند.
بنابراين طي اين پايان نامه با رويكرد بهينه كاوي و روش تحقيق زمينه اي از نوع توصيفي و
مبتني بر مطالعه كتابخانه اي ، بررسي اسناد و مصاحبه با خبرگان و با به ره گيري از مطالعه
موردي شركت سايپا سعي شده است، فرآيندهاي كليدي مدل مزبوركه به جذب ، نگهداشت و
توسعه مشتريان صنعت خودروسازي كمك مي نمايد، استخراج شده و در قالب يك فرآيند
يكپارجه بازاريابي و فروش ارايه گردد. شاخص ها و زمينه هاي لازم براي پياده سازي اثربخش
فرآيند مزبور نيز تبيين شده است. همچنين مدل فرآيندگراي بازاريابي و فروش ارائه شده با ايجاد
يك رويكرد سيستماتيك، توالي و تعامل فرآيند ها را با بهره گيري از متدولوژي نمادگذاري
فرآيندهاي كسب و كار نمايان ساخته است تا شركت هاي خودروساز داخلي بتوانند با طراحي و
پياده سازي آنها در راستاي تحقق اهداف استراتژيك خود گام بردارند. نتايج حاصله در اين پايان
نامه با توجه به نتايج پياده سازي در شركت سايپا و نظرسنجي خبرگان صحه گذاري شده است.
BPMN ، APQC ، واژه هاي كليدي: فرآيند ، مدلسازي ، بازاريابي و فروش
-
لينک به اين مدرک :