چكيده
چكيده
در اين پايان نامه از مدل مدارات تزويج چندگانه براي شبيه سازي موتور القايي استفاده شده است و براي
محاسبه اندوكتانس ها روش تابع سيم پيچي به كار برده شده است. به منظور مدل كردن اثر مورب بودن
شيارهاي رتور، تابع دور جديدي براي ميله هاي رتور پيشنهاد شده است. همچنين تابعي براي مدل كردن
فاصله هوايي غير يكنواخت پيشنهاد شده است و نتايج شبيه سازي با نتايج مقالات مرجعي كه از
روش هاي ديگري به مدل كردن شيارهاي مورب و فاصله هوايي پرداخته اند مقايسه شده است.
براي تشخيص شكستگي ميله رتور از منحني ليساژو حاصل از بردارهاي پارك استفاده شده است. در اثر
وجود شكستگي در ميله هاي رتور ضخامت منحني ليساژو افزايش مي يابد. به منظور ارزيابي صحت
شبيه سازي هاي صورت گرفته، آزمايش هاي عملي براي موتور سالم و موتور معيوب در شرايط تغذيه
متعادل و نامتعادل و شرايط بارداري مختلف صورت گرفته است و در انتها يك سيستم فازي با استفاده از
تجربيات به دست آمده براي تشخيص موتور معيوب پيشنهاد شده است.