-
شماره ركورد
7737
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
7737
-
پديد آورنده
مهرناز فصيح رامندي
-
عنوان
كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان (با رويكرد ايجاد خلاقيت)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
فرهنگي – آموزشي
-
سال تحصيل
پائيز 1394
-
تاريخ دفاع
پائيز 1394
-
استاد راهنما
دكتر مصطفي نورالدين
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
چكيده
چكيده
در ميان توانايي هاي مختلف انسان بدون ترديد خلاقيت سازنده ترين و بنيادي ترين آنهاست. دستيابي به قانون مندي هايي كه به شناخت و تغيير جهان منجر شده بدون استفاده از نيروي خلاق انسان ها امكان پذير نبوده است. همه آثار پر ارزش اصيل و ماندني فرهنگ بشري كه زندگي انسان را معنا بخشيده ،ريشه در خلاقيت داشته است و اين همه را تاريخ علم و هنر به روشني نشان مي دهد.
از آنجايي كه اساس پيشرفت جوامع برتفكر استوار است وهمه جوامع نيز به افراد خلاق نياز مبرم دارند. آنچه مهم است فراهم نمودن شرايطي براي رشدتفكر خلاق وحذف عوامل بازدارنده آن درنظام آموزش كشور است. بررسي رابطه بين خلاقيت وآموزش نشان ميدهد كه برخلاف ديدگاه برخي نظريه پردازان در گذشته-كه خلاقيت را يك نوع توانايي ذاتي وارثي تلقي ميكردند،امروزه ميتوان آنرا بصورت ويژه براي كودكان ونوجوانان آموزش داد .
در اين پژوهش محقق قصددارد به تدوين معيارهاي موثربر افزايش خلاقيت كودكان به خصوص در فضاهاي آموزشي بپردازد. در اين راستا با انتخاب چند نمونه مهدكودك و باتكنيكهاي مطالعات ميداني وكتابخانه اي و بارويكردي كيفي، و نتايج استخراج شده از نمونه هاي موردي، به تدوين معيارهاي طراحي فضاهاي بازي ميپردازيم.
در پايان با بكارگيري نتايج حاصل از اين تحقيق ميتوان بهطراحيفضاييرسيد،كه درآن كودكآزاد از هر گونه محدوديت هاي معمول به راحتي بتواند هم بازيكند هم به آموزش بپردازد و هم حس كنجكاوياشبرانگيخته شود.حس اعتماد به نفس در روابط اجتماعيكسبكندو نسبت به همسالان خويش از توجه و دقت بشتري برخوردار شود.
-
لينک به اين مدرک :