-
شماره ركورد
8505
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8505
-
پديد آورنده
حميد امراللهي بيوكي
-
عنوان
تحليل ارتعاشي پنلهاي بدنه خودرو ساخته شده به روشTWBو بهينه سازي آن با الگوريتم ژنتيك
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
در رشته مهندسي خودرو گرايش سازه و بدنه
-
سال تحصيل
تيرماه1390
-
تاريخ دفاع
تيرماه1390
-
استاد راهنما
دكتر جواد مرزبانراد
-
چكيده
امروزه سازندگان خودرو به دنبال كاهش وزن اعضاي سازه اي و غيرسازهاي با بهكارگيري
مي باشند . استفاده از ورق هاي (TWB) تكنولوژيهاي نوين همچون ورقهاي دوخت شده با جوش
دوخت شده با جوش پس از آنكه خودروسازان كاهش وزن را الويت اول طراحي محصولات خود
قرار دادند، رونق يافت. اين تكنولوژي با فراهم آوردن امكان داشتن بلانكهاي اوليه با ضخامت هاي
متفاوت قبل از فرآيند پرسكاري به طراح اين اجازه را مي دهد كه با به كارگيري از الگوريتم هاي
بهينهسازي، توزيع بهينهاي از مواد را در سطح قطعه داشته باشد. اما پيش از بهينه ساز ي بر روي پنل
كف همچون ساير اجزاء بايد پارامترهاي مهم در طراحي آن مشخص شوند. اين پنل از اعضاي سازه-
اي تاثيرگذار بر سطح ارتعاشات خودرو ميباشد، بنابراين بايد دقت كرد كه در بهينهسازي اين عضو
پارامترهاي ارتعاشي حفظ شوند. در اين پاياننامه با كمك الگوريتم ژنتيك اقدام به بهينهسازي ابعادي
پنل كف خودرو با در نظر گرفتن امكان بهكارگيري تكنولوژي ورقهاي دوخت شده با جوش به
منظور كاهش وزن با حفظ پارامترهاي موثر در طراحي آن نظير فركانس هاي طبيعي، دامنه شتاب
منتقل شده، سختي خمشي و سختي پيچشي پرداخته ميشود.
واژه هاي كليدي: پنل كف، دامنه شتاب ارتعاشي، ورقهاي دوخت شده با جوش
-
لينک به اين مدرک :