-
شماره ركورد
8543
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
8543
-
پديد آورنده
زكيه فارابي خانقاهي
-
عنوان
بررسي نسل مناسب و موثري از منحني هاي بيضوي مرتبه اول
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
رياضي
-
استاد راهنما
دكتر هاديان دهكردي
-
چكيده
در اين پايان نامه نسل
اين روش محاسبه ي گيريم. گام اصل كنند در نظر م كه از روش ضرب مختلط استفاده م
ترين آنها، چندجمله اي از رده ي ميدان چندجمله اي ها است كه راي ريشه هاي نوع خاص
تعيين م D تا توسط مبين اين روش، هاي هيلبرت و وبر هستند. اين چندجمله اي ها بطور ي
هاي بيضوي مرتبه ي نوع از اين روش را براي ساخت منحن شوند. در اين پايان نامه، ي
هاي گيريم. در ساخت منحن كند در نظر م اول، كه از چندجمله اي هاي وبر استفاده م
اشتن براي ن ه به تبديل بيضوي مرتبه اول با استفاده از چندجمله اي هاي وبر، علاوه بر اين
ريشه هاي چندجمله اي هاي وبر به ريشه هاي چندجمله اي هاي هيلبرت متناظرشان نياز است،
بيضوي ايجاب م ه شرط اول بودن مرتبه ي منحن شود، اول اين ر نيز اضافه م ل دي دو مش
، كه چندجمله اي وبري با درجه اي سه برابر بزرگتر از درجه ي چندجمله D ٣mod كند ٨
ريشه ندارد. Fp ه چندجمله اي وبر در دهد. دوم اين اي هيلبرت متناظر با آن به ما م
شوند و روش هاي لات بر طرف م دهيم كه چطور اين مش در اين پايان نامه نشان م
كنيم. بويژه نشان خواهيم داد هاي بيضوي مرتبه ي اول فراهم م مؤثري براي توليد منحن
دارند و مجموعه اي از تبديلات براي ريشه هاي Fp٣ در ميدان توسي چنين چندجمله اي هاي
را معرف Fp به ريشه هاي چندجمله اي هيلبرت متناظرشان در Fp اشتن اين ريشه ها در ٣ ن
رده ي متناوب از چندجمله اي ها با درجه ونه ي دهيم كه چ كنيم. همچنين نشان م م
تواند در نوع دارند)، م ريشه هاي Fp اي برابر با همتاهاي هيلبرت متناظرشان (و بنابراين در
هاي بيضوي مرتبه ي اول استفاده شوند. به كم جديد روش ضرب مختلط براي توليد منحن
، تأثير استفاده از اين رده ي متناوبرا در مقابل استفاده از چندجمله وسي مطالعه ي تجرب ي
دهيم. در نهايت، زمان مؤثر اين نوع از روش ضرب اي هاي وبر مذكور مورد مقايسه قرار م
نموده و دو مورد از اين روش را بررس مختلط تحت چهار پياده سازي متفاوت از گام اصل
دهيم. شرح م آنها را به خوب
كلماتكليدي:
بيضوي، ضرب مختلط، چندجمله اي هاي اري منحن ، سيستم رمزن اري كليد عموم رمزن
وبر، مرتبه ي اول.
-
لينک به اين مدرک :