-
شماره ركورد
9401
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
9401
-
پديد آورنده
مريم ابراهيمي
-
عنوان
مدل همزمان طراحي شبكه پيوسته و قيمتگذاري با استفاده از الگوريتم گرم و سرد كردن شبيه سازي شده
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران - برنامه ريزي حمل و نقل
-
سال تحصيل
فروردين ماه 1390
-
تاريخ دفاع
فروردين ماه 1390
-
استاد راهنما
دكتر شهريار افندي زاده
-
چكيده
چكيده
رشد شهرنشيني، توسعه شهرها و افزايش تمايل افراد به استفاده از وسيلهنقليه شخصي، از جمله عواملي هستند كه باعث شدهاند شبكههاي حملونقلي موجود در بسياري از شهرهاي پيشرفته دنيا نتوانند جوابگوي حجم بالاي اتومبيلهاي موجود در سطح شهر باشند. در جهت رفع اين مشكل، استفاده از روشهاي مديريت تقاضاي سفر مانند قيمتگذاري افزايش يافته است بهطوريكه سعي شدهاست سيستمهاي قيمتگذاريي اجرا گردد كه جوابگوي تغييرات ايجاد شد در اثر گذشت زمان در ميزان تقاضا و يا كاربريهاي موجود را داشته باشند. از طرفي ممكن است تصميمگيران حملونقلي بنا به شرايط موجود، علاوه بر اجرايسياست قيمتگذاري، خواهان اجراي سياستهاي افزايش عرضه مانند افزايش ظرفيت كمانهاي شبكه باشند.
هدف اين مطالعه ارائه مدلي است كه بتوان با استفاده از آن مقدار عوارض بهينه و ميزان افزايش ظرفيت كمانهاي كانديد در شبكه را تعيين نمود. بدين منظور مدلي دو سطحي با هدف بيشينه نمودن منافع عمومي تعريف شدهاست كه مسئله سطح پايين آن مسئله تخصيص ترافيك با تقاضاي متغير است. در نهايت به دليل پيچيدگي مدل مذكور از روش فرا ابتكاري گرم و سرد كردن شبيهسازي شده براي حل مدل ارائه شده استفاده شدهاست.
در اين مطالعه سياستهاي مختلفي از جمله طراحي شبكه، قيمتگذاري، طراحي شبكه و قيمتگذاري به طور همزمان و طراحي شبكه با وجود دريافت عوارض بهينه مورد بررسي قرار گرفته و نتايج بدست آمده مورد تحليل قرار گرفتهاند و مشخص شدهاست كه اجراي سياست طراحي شبكه و قيمتگذاري به طور همزمان، بيشترين افزايش را در مقدار منافع عموميمنجر خواهد داشت.
واژههاي كليدي: قيمتگذاري، طراحي شبكه، تخصيص ترافيك با تقاضاي متغير، روش گرم و سرد كردن شبيهسازي شده
-
لينک به اين مدرک :