-
شماره ركورد
9885
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
9885
-
پديد آورنده
شادي بهروزيان
-
عنوان
عوامل موثر در ايجاد يك برند موادغذايي مهم در بازار جهاني و ايران
-
مقطع تحصيلي
درجه كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - مديريت اجرايي
-
سال تحصيل
بهمن 1390
-
تاريخ دفاع
بهمن 1390
-
استاد راهنما
آقاي دكتر احمد ماكوئي
-
چكيده
چكيده
پديده جهاني شدن يكي از بحثانگيزترين موضوعات فراروي كشورها در عصر كنوني است كه داراي ابعاد اقتصادي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و غيره بوده و از اينرو مبناي تئوريك و پايه بنيادين تحليلها و مباحث مختلف ميباشد. جهاني شدن، همچنين به عنوان جديترين عامل اثرگذار در تغيير محيطهاي صنعتي نيز مورد توجه قرار گرفته و از يك سو بسياري از بنگاههاي توليدي به دليل فشارهاي رقابتي، تغييرات در بازارها ... ناگزيرند به سمت جهاني شدن حركت كنند و از سوي ديگر با توجه به تكاپوي دولتها در پيوستن به سازمان تجارت جهاني (WTO)، مجبورند جهاني شدن را بعنوان يك واقعيت قبول كرده و خود را براي آن آماده سازند. ايجاد فضاي رقابتي از مهمترين و اساسيترين عناصر براي ورود به فرآيند جهاني شدن است، به عبارتي ديگر ايجاد بستر رقابتي، توجه به صادرات و حذف موانع موجود و به دنبال آن افزايش قدرت رقابت پذيري از مهمترين شاخصهاي آمادهسازي بستر جهاني شدن است. از اين رو شناخت عميقتر موضوع جهاني شدن در حوزه صنعت از اهميت و ضرورت خاصي برخوردار است. به اين منظور، در پايان نامه حاضر ابتدا به مفهوم موضوع و طرح ديدگاهها و معيارهاي مختلف و ويژگيها و عوامل مؤثر بر جهاني شدن اشاره ميشود. پس از انجام مطالعات كتابخانهاي و اجراي مصاحبه با كارشناسان مرتبط، عوامل مؤثر در ايجاد يك برند مواد غذايي مهم در بازار جهاني و ايران از طريق تحقيق ميداني اولويت بندي و مشخص گرديدند. در نهايت مشكلات و موانع اصلي مشخص شده و راهكارهايي جهت رفع آنها پيشنهاد گرديده است.
واژه هاي كليدي : تحقيق و توسعه (R&D)، نوآوري، جهاني شدن، تكنولوژي هاي جديد، صادرات.
-
لينک به اين مدرک :